Apr 01, '08

五月天的成員由阿信(主唱), 怪獸(吉他), 瑪莎(貝斯), 石頭(吉他), 和冠佑(鼓手)組成. 每一個都很有個性, 但我最喜歡主唱阿信了, 魅力有夠喔. S.H.E由Selina, Hebe, 和Ella組成. Ella有男孩般的淘氣搞笑, Hebe有現代美, 但我最喜歡Selina. 所以「五月天」這個MV由他們兩個領銜主演我很喜歡, 看了會有想要祝福全世界的人都要幸福快樂的衝動. 每次身在心中的小天堂時都會這樣.  ^__^

-----------------------------------

愛的力量很偉大吧

Apr 3, '08

Matt 5:48 "Therefore you shall be perfect, just as your Father in heaven is perfect."

I felt the Lord impressed in my heart this morning for this holy calling to be perfect. It is not an absolute perfection of complete sinlessness, but the context speaks of a heart perfection (cf Luke 6:36). A heart that loves like the Father God is a perfect heart. As we grow from grace to grace, we grow from perfection to perfection, just as Jesus grew in stature, wisdom, and spirit although He was always perfect.

Those who are perfect are those who love, for God is perfect and God is of love (1 John 4).

If I only love those who are my brothers and friends, those who are good to me, I am not that much different from the world. For even the tax collectors and sinners do that.

-----------------------------------

我很美麗是璽恩自己寫的詩歌. 愛讓人美麗, 沒有懼怕,沒有孤單. 不需要懂, 因為愛是遠超越理性的等級. 讓我想到最近ESL教一位七八旬的老人英文, 這個案例從學習的角度根本一點意義也沒有. 但我知道, 爸比說不是我在教她, 是祂/她在教我. 愛讓一個人美麗, 愛讓一個人勇敢. 答案是祂, 加油.

Apr 7, '08

「天真  浪漫  傻呼呼的」

玩蛋了  為什麼覺得這個形容很像我...!?

-----------------------------------

猴媽不怕站上什麼挑戰的舞台

準備了好幾天  多少的用心和鋪陳

整個崩潰卻前後不到五秒  好像還沒那麼長

也許我不是敗給觀眾  我是敗給了我自己

猴媽還要加油

Apr 9, '08

世界上最遠的距離

再別康橋

April 19, '08

「你向天觀看,數算眾星」(創15:5)

天上的星

海邊的沙

這是什麼樣的比喻

我問是誰開始了浪漫

掛了星星  鋪了海沙

想念著我們

亞伯拉罕曾經懂

所以上帝稱他為摯友

「我朋友亞伯拉罕」 (賽41:8)

April 20, '08

離騷

April 21, '08

綠草的愛戀

是不是要用這個作為一個幸福手稿的主題

其實這世界最感人的故事不一定是在遠方

就可以在鄰近的小公園

一片再也熟悉不過的普通綠草原

可以刻下我一生的盤旋曲折

從身體的病痛到人生的挫折

我還是想說

你和我一起看的夕陽最美

April 23, '08

是上帝的好

是祢的好

April 26, '08

I perceive the word "Jesus" in my heart clearly today. I think it's not just a word for the cell emphasis today, but something much more profound relating to my life and ministry. After the cell, I saw a few videos on William Branham. Something more I need to pray, ponder, and seek out God's will.

It concerns the ministry God has given.

April 27, '08

佐助在他一生最恨最想要殺的人死後才知道

他的哥哥鼬

原來一直都是在保護他, 最保護最為他好處想的人

對佐助最溫柔的哥哥

其實一直都沒變

火影的作者也弄得太戲劇化了吧!!!

April 30, '08

今天傍晚的散步, 來到十五年前就讀的小學.

十五年飛快的過了, 好像昨天, 還看見我爬在那些已被砍下的樹上.

心裡只有感謝著神, 愛著祂.

我發現原來時間不只會慢慢沖淡一些過去的事.

有的時候, 時間的流逝反而會加增一些不該被稀釋的情懷.

越來越多, 越來越多.

我對祂的愛意, 越來越濃厚, 無法停止.

「愛是永不止息」 (林前13:8)

"Many waters cannot quench love, nor can the floods drown it" (Song 8:7).

arrow
arrow
    全站熱搜

    猴媽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()