At times 有時候

At times I watched as Love just stood by you
有時候我看到愛靜靜的陪在你身旁

At times I watched as Love held you tight
有時候我看到愛緊緊的抱住你

At times I watched as Love walked with you
有時候我看到愛和你一起走啊走著

At times I watched as Love cried tearfully with you
有時候我看到愛與你一同傷心哭泣

At times I watched as Love laughed hysterically with you
有時候我看到愛與你瘋狂的大笑

At times I watched as Love whispered truth to you gently but firmly
有時候我看到愛堅持告訴你什麼是對的

At times I watched as Love looked out your bedroom window into the starry sky and sat by you as you fell asleep
有時候我看到愛仰望窗外的星空、坐在身邊已睡了的你

At times I watched as Love mend your heart affectionately while started humming a song to you at random
有時候我看到愛認真包紮你生命的傷口 、不經意的隨口哼著歌給你聽

Most interestingly and movingly
最有趣也最感人的畫面是

At times I watched as Love passed you by in slow motion, pretending not to care
有時候我看到愛和你慢動作擦身而過, 假裝毫不在乎

And then looked back at you for a long, long time
然後再回頭深情望著你離去的方向

But I wish you would know
但我希望你永遠明白

At all times, you've been loved tenderly

都被愛愛著

Love winks at you secretly and playfully, at times you felt it deep in your soul
這是為什麼有時候你的靈魂能夠感受到,
愛偷偷給你的眨眼微笑

As you fall in love with Love, and become more like Love
而你, 不自覺的越來越喜歡愛、越來的越像愛

That's why you answered back with a prettiest smile without price and without thinking
情不自禁的露出一個微笑當作無價的回禮



郭靜  http://www.youtube.com/watch?v=FCzEiFsfbRk

December Night
12月的夜

Saw you standing there in the crowd tonight
看著你的佇立在夜裡人群裡

Your smile would just carry me away to a flight
感覺會跟著你的笑容起飛

Into the sky, above the clouds
在空中越過雲端


The stars would all shine bright in my heart
天空的星星原來是因為你閃亮迷離

This is a love song for you and me
給你和我這暖暖的歌

On this cold cold winter night
冷冷的夜裡

Wish you are with me
希望能夠在一起

So I pray and pray that soon you'll be mine
很努力的祈望著你可以屬於我

And I'll be yours for a long long time
而我將會永遠屬於你


2011.08.24

arrow
arrow
    全站熱搜

    猴媽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()